Chcesz zwiększyć sprzedaż? Postaw na oprogramowanie typu crm web based software

Zarządzasz działem obsługi, zatrudniasz i szkolisz nowych agentów, a mimo to sprzedaż jest na niskim poziomie. Zastanów się, co można zrobić. Czasem niewielkie zmiany, jak np. zainwestowanie w nowoczesne systemy informatyczne, mogą okazać się bardzo pomocne.

Wszystkie dane w jednym miejscu

Na sprzedaż wpływa kilka różnych czynników. Klienci liczą na szybką obsługę. Najczęściej chcą załatwić sprawę już podczas jednego kontaktu. Zbyt długie czekanie na połączenie czy też przekierowywanie od agenta do agenta może się okazać frustrujące i zniechęcać do dalszych kroków. W najgorszym razie klient może przejść do konkurencji, a to sytuacja, do której w żadnym razie nie wolno dopuścić. Jak zatem polepszyć jakość obsługi i zwiększyć ilość spraw załatwianych już podczas jednej rozmowy? Jednym ze sposobów jest zainwestowane w oprogramowanie typu crm web based software. System jest bardzo przydatny. Umożliwia zbieranie wszystkich informacji o klientach w jednym miejscu. Jego obsługa jest bardzo intuicyjna. Co istotne, wgląd do danych i ich edycja jest możliwa z dowolnego miejsca. Wystarczy jedynie dysponować urządzeniem z dostępem do wyszukiwarki internetowej.

Łatwa edycja rekordów – sposób na spersonalizowaną sprzedaż

Współcześni klienci są bardzo wymagający i wysoko stawiają poprzeczkę. Jeśli kontaktują się z biurem obsługi nie po raz pierwszy, chcą być kojarzeni. To wymusza stosowanie nowoczesnych rozwiązań, jak np. oprogramowania typu crm web based software. Dzięki temu można na bieżąco sporządzać notatki z rozmów, gromadzić informacje o przeprowadzanych transakcjach. Są to dane, które znacznie ułatwiają sprzedaż. Konsultant może się bowiem odnieść do wcześniejszych zakupów, spytać czy klient jest zadowolony z produktu lub usługi. Co istotne, łatwiej jest dopasować ofertę dostosowaną do indywidualnych preferencji i skrojoną na miarę. Wystarczy przejrzeć historię danego rekordu w bazie, by na tej podstawie dobrać optymalne rozwiązanie. Takie podejście znacznie zwiększa współczynnik konwersji i bezpośrednio przekłada się na zyski firmy.

Wszechkanałowość (omni-channel) to standard

Klienci bardzo wysoko stawiają poprzeczkę. Swobodnie przemieszczają się między różnymi kanałami (telefon, czat, wideoczat, e-mail, formularz kontaktowy). Jednocześnie chcą, by konsultant nawiązał do ich wcześniejszych rozmów. Nie zawsze osoby obsługujące czat, odbierają również połączenia telefoniczne. Żeby komunikacja była sprawna, niezbędny jest system crm, w którym można przejrzeć historię wcześniejszych kontaktów i się do nich odnieść. Takie działania są dziś standardem i trzeba być elastycznym. W przeciwnym razie klienci przejdą do konkurencji.