Wirtualna Centrala VoIP dla firm

Wirtualna Centrala VoIP

Standaryzacja i nowoczesne rozwiązania ułatwiające komunikację to aspekty, które stają się coraz bardziej popularne w nowoczesnych firmach. Przedsiębiorstwach i instytucjach publicznych. Każdy duży podmiot powinien posiadać sprawną centralę telefoniczna która ułatwia kontakt z petentami, klientami. Jak również pomiędzy samymi pracownikami. Jedną z takich centrali jest właśnie VoIP oferowana przez Focus Telecom. Czym się charakteryzuje i jakie rozwiązania proponuje? 

Czego potrzebuje firma?

Każda firma, przedsiębiorstwo czy instytucja administracyjna wymaga centrali telefonicznej, która oferuje podstawowe, aczkolwiek niezbędne funkcje takie jak połączenia wewnętrzne, przekierowanie i konfigurowanie numerów. Jednak, aby komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna tworzyła spójną całość wraz z systemem teleinformatycznym, coraz więcej firm decyduje się na korzystanie z następujących opcji i usług:

  1. IVR – technologia automatycznego menu głosowego wraz z systemem zapowiedzi głosowych
  2. Fax2mail – funkcja pozwalająca odbierać faksy za pomocą e-maila,
  3. VoIP – jest to technika, dzięki której możliwe jest przesyłanie dźwięków mowy za pośrednictwem łącza internetowego, czyli w dużym uproszczeniu telefonia internetowa wykorzystująca protokoły IP,
  4. PBX – możliwość utworzenia wewnętrznej sieci telefonicznej,
  5. Możliwość nagrywania rozmów,
  6. Możliwość transferów, przekierowań i konfiguracji numerów,
  7. Zaawansowane raportowanie – billingi, ilości połączeń.Centrala VoIP – korzyści dla firmy
Wirtualna Centrala VoIP

Centrala VoIP to nić łącząca pracowników, petentów i klientów, którą scala spójna sieć teleinformatyczna. Z perspektywy firmy jest to duża oszczędność, jeżeli chodzi o kwestie zakupu, utrzymania i modernizacji infrastruktury telekomunikacyjnej. Z kolei dla klienta jest to krótszy czas oczekiwania, instynktowne i szybsze połączenie z wybraną osobą lub komórką organizacyjną. 
Centrala VoIP Focus Telecom charakteryzuje się przejrzystym ekranem kreatora IVR oraz możliwością rozbudowanego kreowania systemu głosowego. Dużym atutem w systemie jest możliwość trzypoziomowego warunkowania umów na usługi z zakresu IT – (SLA). Centrala telefoniczna powinna również dawać możliwość podłączenia telefonu komórkowego oraz nielimitowanej przestrzeni na archiwizację wirtualną na dysku.

6 narzędzi wirtualnej centrali – ergonomia w przestrzeni telefonicznej

Pierwszą i zarazem jedną z najbardziej pożądanych funkcji jakie posiada Wirtualna Centrala VoIP dla firm jest obsługa połączeń przychodzących i wychodzących wraz z możliwością przekierowania połączenia do dowolnej lokalizacji, jak również poza centralę telefoniczną. Przydatną funkcją jest możliwość przejęcia połączenia na telefon, przy którym w danym momencie nikogo nie ma oraz opcja „nie przeszkadzać”. Funkcje współgrające z siecią informatyczną to odbiór i wysyłka faksów drogą elektroniczną, jak również współpraca z dowolnymi urządzeniami w standardzie SIP. 

System zapowiedzi głosowych

Drugim ważnym narzędziem jest system zapowiedzi głosowych, który można łatwo i dowolnie konfigurować. System daje możliwość autoryzacji, przełączenia przy przepełnieniu, odtwarzania zapowiedzi w zależności od daty i godziny oraz wyboru przejścia ścieżki przez osobę dzwoniącą. Dla użytkownika, który dzwoni dużym ułatwieniem jest także możliwość definiowania operacji w przypadku wybrania przez niego błędnej opcji. Można także ustawić muzykę na czas oczekiwania. 

Zarządzanie

Kolejnym ważnym narzędziem dla administratora sieci jest panel www do zarządzania usługą – od definiowania kont użytkowników, po możliwość śledzenia tego czy ktoś w danym momencie rozmawia lub czy dana linia jest wolna. Każdy telefon można oddzielnie skonfigurować. Istnieje również opcja nagrywania i archiwizacji rozmów. 

 

Wirtualna Centrala VoIP

Organizacja numerów

Ważną i przydatną funkcją jest możliwość grupowania numerów telefonów. W tym przypadku połączenie we wskazanych urządzeniach następuje w tym samym czasie na każdy podłączony do grupy aparat. Odbywa się to liniowo, losowo lub karuzelowo. 

Konfiguracja numerów telefonów i ustawienie skróconych numerów wewnętrznych to także przydatna funkcja, zwłaszcza przy wewnętrznych połączeniach. Można również ustawić zastrzeżenie prezentacji swojego numeru telefonu przy połączeniach wychodzących.

Kontrola

Ostatnim filarem jest możliwość sprawdzenia na bieżąco billingów, raportów i statystyk dotyczących połączeń wraz z eksportem książek telefonicznych. 

Wirtualna Centrala VoIP dla firm to narzędzie, które pozwala na współpracę ze sobą sieci typowo telefonicznej wraz z zaawansowanymi możliwościami jakie daje sieć informatyczna. W efekcie daje to możliwość szybszej, wygodnej i przejrzystej komunikacji, zarówno wewnątrz firmy, jak również poza nią. Jest to cudowny system operacyjny

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *