Hotelowy pokój – między funkcjonalnością a estetyką
Pokój w hotelu to miejsce szczególne – z jednej strony oczekuje się od niego komfortu i przytulności. Z drugiej zaś tego, że będzie spełniał wysokie, światowe standardy pobytu. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej hoteli, pensjonatów czy domów wypoczynkowych poświęca swój czas na ciągłe podnoszenie jakości oferowanych usług. Konkurencja w tej branży jest przecież ogromna. A w dobie wszechobecnego internetu klienci posiadają praktycznie nieograniczone możliwości wymiany informacji o jakości obsługi w danym obiekcie.
Wypoczynek z klasą
Przeznaczenie pokoju hotelowego rzadko bywa ustalone z góry; wiele zależy tu od osobistych potrzeb konkretnego gościa. Wiele osób korzysta z usług hotelu, będąc na urlopie – dla nich najbardziej będą się zatem liczyć jego walory wypoczynkowe. Oczekują przyjemnego, relaksującego wnętrza z przemyślaną kolorystyką, wygodnych łóżek oraz dobrej jakości telewizora wraz z bogatą ofertą kanałów.
Łazienka
Bardzo istotna jest też, oczywiście, łazienka. Większość gości preferuje w miarę przestronne pomieszczenia do kąpieli, wyposażone w ręczniki, komplet niezbędnych kosmetyków, suszarkę do włosów czy nawet szlafroki. Odwieczne pytanie: wanna czy prysznic, w najlepszych obiektach zasadniczo nie istnieje. Gość ma możliwość skorzystania z obu opcji i tylko od niego zależy, na którą się zdecyduje.
Wyżywienie
Kolejny ważny aspekt pobytu stanowi oczywiście wyżywienie. Śniadanie w formie bufetu szwedzkiego stało się w lepszych hotelach już właściwie standardem, jednak wiele z nich proponuje – za dodatkową opłatą – wyżywienie całodzienne. Goście zapatrują się na tę kwestię rozmaicie. Jedni uważają takie rozwiązanie za idealne dla siebie (korzystając z niego, nie muszą się już troszczyć o poszukiwania odpowiedniej restauracji na mieście), inni preferują stołowanie się w okolicznych lokalach. Trudno jednak zaprzeczyć, że zapewnienie dobrej jakości jedzenia (oraz eleganckiej sali jadalnej) może przynosić danemu obiektowi pokaźne dodatkowe dochody.
System hotelowy – nowe oblicze funkcjonalności
Klienci hotelu rzadko zainteresowani są techniczną stroną funkcjonowania danego obiektu. Z ich perspektywy liczy się to, by wszystko w trakcie pobytu wyglądało i przebiegało tak, jak trzeba. Sprawne zarządzanie leży w gestii obsługi hotelowej; to ona jest zobowiązana dbać o najmniejsze szczegóły organizacyjne. Pomocą służy tutaj system hotelowy – zestaw zintegrowanych funkcji i udogodnień, umożliwiający efektywną odpowiedź na wszelkie potrzeby hotelu i jego gości.
Podsumowanie
System hotelowy trudno jednoznacznie zdefiniować, składa się na niego bowiem szereg różnorodnych narzędzi, które podnoszą ogólną jakość zarządzania obiektem. Każdy moduł może być dedykowany określonemu obszarowi działania. I tak, istnieją osobne moduły do obsługi recepcji (zarządzanie rezerwacjami i kluczami magnetycznymi, dostęp do pełnej informacji o gościach, czuwanie nad rozliczeniami z klientem oraz polityką sprzedaży), gastronomii, obsługi imprez itd. Wszystko to posiada fundamentalne znaczenie dla prawidłowego funkcjonowanie hotelu. Odpowiednio wybrany system hotelowy gwarantuje zatem, że kluczowe kwestie zawsze będą dopięte na ostatni guzik.
Ważnym aspektem wydaje się tutaj także telewizja hotelowa: dzięki udostępnionym multimediom. Władze hotelu mają szansę uatrakcyjnić klientowi pobyt, czerpiąc z tego zarazem dodatkowe profity. Dzieje się tak np. dzięki płatnym kanałom czy bibliotece filmów do wypożyczania. A także dodatkowym funkcjom w trybie interaktywnym (jak zamawianie posiłków czy innych płatnych usług).